Ik krijg geen MemoTraining aangeboden. Waarom niet?

Laatst gewijzigd: 2015-07-14 09:55:00 +0200

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er geen of niet elke dag een MemoTraining beschikbaar is:


  • U heeft in de leeromgeving nog geen lessen doorlopen. Vragen komen pas vrij in de MemoTraining, als lessen zijn afgerond.
  • Uw opleider heeft ervoor gekozen om vragen in de lesstof niet MemoTrainbaar te maken. Om dit na te gaan, kunt u het beste met uw opleider contact opnemen.
  • U heeft vandaag al een MemoTraining gedaan. Dit kan zowel online zijn geweest, als via de MemoTrainer app.
  • U heeft een kennisopname van (bijna) 100%. U heeft zo goed geoefend, dat de lesstof in uw langetermijngeheugen is opgenomen. Uw hoeft niet meer (zoveel) te oefenen, zolang uw kennisopname zo hoog is.
  • De vragen in vorige MemoTrainingen heeft u nagenoeg foutloos afgerond.
  • De vragen die in de MemoTraining voorbij komen, worden steeds herhaald. De tussenpozen van de herhaling wordt steeds groter, zodat de lesstof in het langetermijngeheugen wordt opgenomen. Omdat u de afgelopen tijd de MemoTrainingen heel goed heeft gemaakt met weinig fouten, komen de vragen minder frequent terug. U heeft even pauze om de lesstof te laten bezinken. De vragen zullen op een later moment weer herhaald worden, zodat de lesstof in het langetermijngeheugen blijft.
  • In de MemoTraininginstellingen staat 'voorbereiding op examen' aangevinkt. Als deze datum op een datum in het verleden staat of op een datum ver in de toekomst, dan zult er geen MemoTraining beschikbaar zijn. Pas de datum aan, klik op Opslaan en daarna op het kruisje om weer terug te gaan naar het cursusoverzicht.



Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.
Hoe kunnen we dit artikel verbeteren?